michel-leonie-2015.reismee.nl

Royal Natal, Drakensbergen

South Afrika 2015

27, 28,29,30 mei 2015

2014 zou voorlopig het laatste jaar zijn dat we een grotere reis zouden maken. We hadden immers gehoopt dat ons appartement verkocht zou zijn, wij inmiddels dus verhuisd zouden zijn en een trouwdatum zouden hebben. Echter liep het anders met als resultaat dat we in januari tegen elkaar zeiden.... wat gaan we doen met onze zomervakantie?! We keken elkaar aan en wisten het direct... twee dagen later had Mies ons reisplan al bedacht.

Hier zitten we dan in het voor ons zo vertrouwde, heerlijke en prachtige Afrika!

Tijdens de vlucht beseffen we ons maar weer goed dat we boffen dat we dit soort reizen kunnen maken en dat ieder individu zijn of haar eigen beweegredenen heeft om dit prachtige land te bezoeken, soms leuk en soms ook minder leuk. Zo komt de man die naast ons zit uit Vancouver (onze volgende reis gaat alweer door onze gedachten heen...) en gaat zijn zoon in Afrika opzoeken, de vrouw voor ons woont in Amerika en gaat haar moeder verassen omdat ze 90 jaar wordt en twee Zuid-Afrikaanse jonge dames in de rij achter ons vliegen vanuit Florida terug naar Johannesburg om hun vader te begraven.

Vanaf Schiphol tot aankomst (inclusief paspoort controle) verloopt zeer voorspoedig en we staan dan ook binnen een mum van tijd bij ons vervoer naar onze eerste overnachting. Ruimte zat in een 19 persoons busje voor 2 personen hahaha....hij rijd alleen wel ontiegelijk langzaam. Onze eerste overnachting is prima en na een goede nachtrust en een traditioneel ontbijt (bacon & eggs, sunny side up) worden we terug naar het vliegveld gebracht om onze huurauto op te halen. Gloedje nieuw en zonder een enkel krasje op de auto te vinden (vraag me nu al af of we dat zo kunnen houden aangezien we bijvoorbeeld Kruger nog ingaan) rijden we weg op weg naar onze eerste bestemming, de Drakensbergen.

Thendele Resort, Royal Natal National Park bevindt zich op 1 van de meest adembenemende plekken in het land met uitzicht op het wereldberoemde amfitheater! Het is werkelijk een hikers paradise met wandelingen die kunnen variëren van een aantal uur tot een aantal dagen. Archeologisch onderzoek toont aan dat hier al meer dan 5000 jaar mensen wonen (san or bushman). We zijn al eerder in de Drakensbergen geweest, maar ook dit gedeelte is weer adembenemend. Goede faciliteiten en een werkelijk fenomenaal uitzicht maken dat we ons direct relaxt en op ons gemak voelen.

Op vrijdag hebben we een wandeltocht van ruim 7 uur gemaakt (14 km in totaal) met als hoogtepunt een fantastisch uitzicht op het amfitheater en de steil oplopende rotsen onder het toeziend oog van een grote groep Baboons. Terug bij ons huisje aangekomen waren onze benen helemaal op. Op zaterdag rustiger aangedaan en een wandeltocht richting Tiger Falls gemaakt.....hot hot hot maar wederom een mooie route en dus zeker vermoeide benen waard! :) In de middag doen we lekker rustig aan en genieten we onder het genot van chips, Savannah en een heerlijk wijntje van het uitzicht.

Mirjam

En dit is nog maar het begin....zucht.......wat heerlijk!!!!
Geniet!!

chantal

wow....dit smaakt naar meer :-)
Enjoy! xxx

Trudi

Ziet er allemaal weer prachtig uit, wil al wel meer zien, door de verhalen en foto's reis ik in gedachten met jullie mee.
Nog veel plezier XX

Claudia

Wat heerlijk dat alles zo soepel gaat! Mochten jullie ooit richting Vancouver gaan dan kom je maar gezellig een avondje langs. Zo mooi daar!

Irene en Wim

Ziet er weer super uit, veel plezier daar.

riet

Het begin van jullie reis ziet er al geweldig uit hou me op fe hoogte vam het verloop

lijneke

Goed begin van jullie reis verslag...en lees tot mijn verbazing dat jullie denken over Vancouver..doen jongens....hihihihi gaan wij mee.Maar wat ik nu zie en lees ziet er inderdaad weer prachtig uit.Geweldig die leeuwen vlakbij jullie.zal best indrukwekkend zijn geweest.kijk uit naar jullie volgende bericht.xxxxx

Diana

Mooi jongens. Dit pakt niemand je meer af. Op naar nog meer van die dagen.

Natasja

Ieder nadeel heeft een voordeel. Jullie appartement is dan jammer
genoeg nog niet verkocht. Maar opnieuw op reis door het prachtige Afrika is toch wel weer een cadeau.
Wat een gave wandeling...hoor!
Mijn wandelschoenen gaan morgen weer aan.
Ik heb het eerste hoofdstuk van jullie reis bij mijn ontbijt gelezen in Alkmaar. Morgen doe ik mee aan de Alkmaarse vierdaagse.
Lekker blijven genieten...
En ik ga straks weer aan een nieuw hoofdstuk van jullie reisverhaal beginnen.

Groetjes